تولید 4000 تن کیوی در قائم شهر/ ارزش اقتصادی 320 میلیاردی

تولید 4000 تن کیوی در قائم شهر/ ارزش اقتصادی 320 میلیاردی

خبرگزاری آریا- مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر گفت: پیش بینی می شود امسال 4 هزار تن کیوی به ارزش اقتصادی 320 میلیارد ریال در باغات این شهرستان تولید شود.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درقائمشهر، علی درویش نیا با اشاره به اینکه شهرستان قائم شهر دارای 160 هکتار باغ کیوی است، گفت: پیش بینی می شود امسال 4 هزار تن کیوی در باغات این شهرستان تولید شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر ارزش اقتصادی این مقدار کیوی تولیدی را 320 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این شهرستان دارای 16 هزار و 500 هکتار باغ است که 480 باغدار در 160 هکتار باغ کیوی به کشت و پرورش این محصول مشغول هستند.    
درویش نیا با اشاره به اینکه کوددهی و تغذیه مناسب یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده عملکرد و کیفیت میوه کیوی است، تصریح کرد: این میوه در خاک های غنی از هوموس از رشد بسیار زیادی برخوردار است.

 وی با بیان اینکه تولید این محصول در شمال از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و یکی از منابع مهم تولید است که در مبادلات تجاری و اشتغال مردم نقش موثری دارد، گفت: کیوه علاوه بر تازه خوری، انبارداری و نگهداری خوبی در سردخانه داشته که عاملی مهم و موثر در بازاریابی و درآمدزایی بشمار می رود.

اخبار مرتبط

اعلام زمان مبارزه با آفات در باغ‌های سیاه ریشه و کیوی

صادرات کیوی و گلدان از نوشهر به خارج

0 نظر

ارسال نظر

capcha